close

我喜歡搖滾,更喜歡抒情搖滾,SafetySuit就是我很喜歡的抒情搖滾

去KTV我喜歡點開心的歌,

所以當有人唱了一連串的悲傷情歌,

像是胡彥斌的結婚進行曲啦、男人歌啦

或是羅志祥的小丑魚、好朋友、搞笑...

我總在心裡面翻了無數次的白眼,

也許我偏頗的認為悲傷的抒情歌純粹是無病呻吟,(真的失戀的時候例外XDD)

典型的為賦新辭強說愁,

可是抒情加入熱烈的搖滾之後,

並不會畫虎不成反類犬灑狗血的煽情,

反而覺得抒情搖滾才是MAN,

才真的像是原本鐵錚錚的漢子應該溫柔的模樣(:

 

Safetysuit (1).jpg    

→ → Tate Cunningham (drums), Jeremy Henshaw (bass),

Doug Brown (vocals, rhythm guitar), Dave Garofalo (guitar) → →

 

"Anywhere But Here"收錄在2008發行的第一張專輯"Life Left to Go"

SafetySuit隔了三年終於又在今年發行第二張專輯"Get Around This"

也是很好聽的抒情搖滾喔~~~~

 


 

聽Anywhere But Here點進來這兒

 

Anywhere But Here      不能沒有你
 

Is this the end of the moment     真的要結束了嗎

Or just a beautiful unfolding     還是一段
Of a love that will never be?     永遠不可能發生的愛情
Or maybe be     又或許
Everything that I never thought could happen     所有意料外的事都可能發生
Or ever come to pass and      可能成真
I wonder     我在想,如果...
If maybe     我是說如果可以
Maybe I could be      我想成為你一直期待的人
All you ever dreamed, cause you are      因為你是如此...

Beautiful inside    善良
So lovely and I     又如此可愛,而我
Cant see why I'd do anything without you, you are      真的不能沒有你
And when I'm not with you     當你不在身邊的時候
I know that it's true     就像現在
That I'd rather be anywhere but here without you      我好想到任何有你的地方     

Is this a natural feeling     這是真情流露嗎
Or is it just me bleeding      還是真的痛
All my thoughts and dreams     朝朝暮暮我都在期盼
In hope that you will be with me or     你能在我身邊
Is this a moment to remember     此時此刻
Or just a cold day in December?     寒冷的像冬天
I wonder      我在想,如果     
If maybe      我是說如果可以
Maybe I could be     我想成為你一直期待的人
All you ever dreamed, cause you are     因為你是如此....

Beautiful inside    內心如此美麗
So lovely and I     又可愛,而我
Cant see why I'd do anything without you, you are      真的不能沒有你
And when I'm not with you     當你不在身邊的時候
I know that it's true     就像現在
That I'd rather be anywhere but here without you      我好想到任何有你的地方

Is this the end of the moment     真的要結束了嗎
Or just a beautiful unfolding     還是一段
Of a love that will never be     永遠不可能發生的愛情
For you and me?      我們之間不可能嗎?

Cause you are     你是如此.....
You're beautiful inside     善良
You're so lovely and I     又可愛
Can't see why I'd do anything without you, you are     真的不能沒有你
And when I'm not with you, I know that it's true     你不在我的身邊
That I'd rather be anywhere but here without you     我好想到任何有你的地方

 

 


真的是抒情,一邊聽好多情緒跑出來了,

適合所有暗戀單戀失戀的捧由,

聽了真的很深刻,

讓我想起陶喆的"天天":

我想要你在我身邊 分享生命中的一切
我想要天天說 天天說 天天對你說我有多愛你

 

我很想私心擁有SafetySuit,

但這樣就浪費好音樂了(:

arrow
arrow
    全站熱搜

    graycity312 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()