這首歌很有名氣,

它在電影【藍色情人節】是男女主角在一起甜蜜的"our song",

復古的女聲從黑膠播出來好像真的能夠擁有天長地久的愛情,

非常浪漫~

但是這個樂團很懸疑很神秘...Penny & the Quarters

之前看完電影google搜尋這個樂團幾乎找不到資料,

Wiki查了一下,原來這首歌會重見世人就是多虧了這部電影

但樂團從來沒出道過,也沒有出唱片

樂團有一個男主唱和女主唱、三四個和聲以及一個吉他伴奏,

他們受邀到 Harmonic Sounds Studio試錄,

這首歌大概在1970到1975年間錄製,還有其他兩首歌,

之後錄音室的擁有人Price在2006年過世,

這張唱片才隨著其他遺物拍賣,

Numero Group唱片公司發行了其中這首You and Me,

藍色情人節的男主角Ryan Gosling聽到後一見鍾情,

便把他推薦給導演,成為結合男女主角的情歌。

2011年Numero Group公開尋找Penny & The Quarters成員或是其親友, 

唱片公司表示他們已經給超過百位有力人士聽過這首歌,

但是卻沒有任何的蛛絲馬跡。

 

 


 

我要聽浪漫情歌點這裡

 

You and Me  只有你和我

You and me,     你和我

You and me,     我和你
Nobody baby but you and me. (Hey, hey, hey)    寶貝,只有你和我
You and me, (My, my, my, my, my, my, my, my)     你和我
You and me,     我和你
Nobody baby but you and me.    寶貝,只要我們在一起


If the stars don’t shine,     若星星不再閃爍

if the moon won’t rise,     若月亮不再升起

if I never see the setting sun again,     如果我再也看不到夕陽
You won’t hear me cry, this I testify;      我發誓我不會心碎

please believe me, boy, you know I wouldn’t lie.     寶貝,請你一定要相信我
As long as there is     只要有...

You and me, (Ohhh, oh, oh, oh, oh)    你和我
You and me,     我和你
Nobody baby but you and me. (Hey, hey, hey)     寶貝,只有你和我
You and me, (My, my, my, my, my, my, my, my)      你和我
You and me,     我和你
Nobody baby but you and me.      寶貝,只要我們在一起



If you love a soul more than fame and gold,     若你愛一個人勝過名和利

and that soul feels the same about you,     而那人也感同身受

It’s a natural fact, there’s no turning back,     這是注定的,已經回不了頭

and here’s some advice to you:     給你一點建議

You’ve got to say it’s,     你得說這一切都是因為有...



You and me, (Ohhh, oh, oh, oh, oh)     你和我
You and me,     我和你
Nobody baby but you and me. (Hey, hey, hey)     寶貝,只有你和我
You and me, (My, my, my, my, my, my, my, my)     你和我 
You and me,     我和你
Nobody baby but you and me.     寶貝只要我們在一起

When love is real, you don’t have to show it.     真愛不怕火煉
When it is true, then everyone will know.     真愛不言而喻
‘Cause there’ll be no one but     因為沒有別人,只有...

You and me, (Ohhh, oh, oh, oh, oh)     你和我
You and me,     我和你
Nobody baby but you and me. (Hey, hey, hey)     寶貝,只有你和我
You and me, (My, my, my, my, my, my, my, my)     你和我 
You and me,     我和你
Nobody baby but you and me.     寶貝只要我們在一起


Do do do dooo do, woo woo
Do do do dooo do, woo woo
Do do do dooo do, woo woo
Do do do dooo do, woo woo

arrow
arrow
    全站熱搜

    graycity312 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()