最近看了廣受好評的紀錄片「尋找甜秘客(Searching for Sugar Man)」

再多的美譽都不如親眼看電影所帶來的感動

偉大不需要眾人的愛戴,謙卑認真踏實自然能讓你發光發熱

影片穿插這位歌手Rodriguez的經典歌曲

當故事出現了光芒背景音樂即是這首曲子

讓人快樂地流淚

 Searching-For-Sugarman-300x296  

思念綿延又令人心碎

Rodriguez這首I Think of You真是適合做為秋季哀愁的開場曲

 


 

I Think of You 我想起了妳

Just a song we shared, I'll hear
Brings memories back when you were here
Of your smiles, your easy laughter
Of your kiss, those moments after

這是首我們曾一起聽的歌

讓我想起那段妳還在的日子

妳的笑靨、自在的笑聲

妳的吻、以及往日的點點滴滴

I think of you
And think of you
And think of you

我想起了妳

然後又想了妳

再想起了妳

Of the dreams we dreamt together
Of the love we vowed would never
Melt like snowflakes in the sun
My days now end as they begun:

想起我們曾共築的夢

想起我們曾誓言不讓我們的愛

如熱陽下化為水的雪花

而今我與往日訣別,

但對妳的思念卻有如初遇

With thoughts of you
And I think of you
And think of you

我一直都在想妳

然後又想了妳

再想起了妳

Down the streets I walked with you
Seeing others doing things we do

以前我們一起走在這裡的街道

看著其他和我們一樣幸福的情侶

Now these thoughts are haunting me
Of how complete I used to be
And in these times that we're apart
I'll hear this song that breaks my heart

如今只剩揮之不去的回憶

已不見完好如初的我

與妳別離的時時刻刻

我總聽見這首令我心碎的歌

And think of you
And I think of you
And think of you
And think of you
And I do

我想起了妳

又想了妳

再想起妳

然後又想了妳

我真的,好想妳

arrow
arrow
    全站熱搜

    graycity312 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()