從小就被灌輸堅持到底是毅力的表現,

於是半途放棄常常被視為軟弱無能的舉動

不過卻很少聽人說應該堅持在什麼樣的事情上面

只知道,努力可能換來徒勞無功,但不努力什麼都沒有

所以只好衝著一股傻勁不斷的前進,

有傻勁其實是好事,

不然想得太多了,從小心翼翼、瞻前顧後都可能變成作繭自縛

 

可是啊 可是啊

關於付出,似乎是一條更看不見盡頭的長路

遇到對的人能一起攜手向前

若是不對的人,付出變成愚蠢,

傻勁變成盲點,就算是通往火海的路也有力量要推著你跳入火坑

你仍是執著得很開心,以為堅持到底,

眾人就會被你的犧牲感動,或是愧疚得無地自容

 

不放棄的人才是贏家,不是嗎?

  

送給所有執著於付出的傻瓜們

 



You Won't Let Me 

Rachael Yamagata 山形瑞秋

專輯: Chesapeake

If you'd only let me,

 如果你願意

I could show you how to love.

 我可以讓你知道什麼是愛

Take our time,

 慢慢來

let it all go.

 放下心上的煩憂

If you'd only let me,

 如果你願意

show you how to cry.

 我會教你如何哭泣

In your darkest hour,

 在你最晦暗沮喪的時候

I will lead you through the fire.

 我會帶你突破萬難

You won't let me,

 可是你不肯

You won't let me,

 可是你不肯

I don't wanna say goodbye,

 我不想跟你道別

I just wanna give it one more try.

 我還不想放棄

And I'd do anything,

 什麼我都願意嘗試

Yes, I'd do anything.

 什麼都可以

If you'd only let me.

 只要你願意

With your hand in mine,

 把手交給我

I would show you how to laugh.

 我會教你如何笑

Nothing heavy, nothing serious.

 沒有包袱、沒有什麼大不了

Just forget about all that.

 忘卻所有的不愉快

You've been stepping back,

 一直以來你畏縮著

I wanna be your friend.

 但我想當你的朋友

Tear down the walls that surround you,

 拆掉你重重的心牆

Build you back up again.

 從頭開始

But, you won't let me.

 但你仍不肯

You won't let me.

 但你仍不肯

I don't wanna say goodbye.

 我不想跟你道別

I just wanna give it one more try.

 我還不想放棄

And I'd do anything,

 什麼我都願意嘗試

Yes, I'd do anything.

 什麼都好

So, tonight, stay with me.

 所以今晚留在我身邊

I know I can change your mind.

 我會讓你回心轉意

But you won't let me..

 但你仍不肯

You won't let me...

 但你仍不肯

I don't wanna say goodbye.

 我不想跟你道別

I just wanna give it one more try,

 我還不想放棄

But you won't let me.

 但你仍不肯

You won't let me.

 但你仍不肯

I don't wanna say goodbye,

 我不想跟你道別

I just want to give it one more try.

 我還不想放棄

But you won't let me.

 但你仍不肯

But you won't let me.

 但你仍不肯

And I'd do anything for you..

 什麼事我都願意

I'd do anything for you,

 什麼都可以

But you won't let me..

 但你仍不肯

You won't let me...

 你仍不肯

You won't let me.

 你仍不肯


arrow
arrow
    全站熱搜

    graycity312 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()